Ångesthjälpen

Har börjat en behandling som heter Ångesthjälpen!
 
Det är ett program som går ut på att identifiera mina "monster", alltså mina anledningar varför ångest kommer och vad jag kan göra för att motverka dom.
 
Man lär sig så fruktansvärt mycket på detta programet, då kan jag tilläga att jag bara har börjat.
Jag har suttit idag och läst lite och även gjort lite övningar och börjat insett att denna ångesten har funnits i många år hos mig. Den tar upp saker som beror på ångest och känslan man får vid en viss händelse har med ångesten att göra som jag alltid trott att det är så man fungerar bara. 
 
Det är ju nu när man gör allt detta som man inser vad ångest är vanligt hos människor. Väldigt många av de symptomer som jag har läst om via Ångesthjälpen kan jag passa in på många i min närhet.
 
Jag skulle rekomendera att när ni får en obehaglig känsla eller reaktion i kroppen vid något tillfälle,, stanna då upp några sekunder. Gå igenom vad känslan är för något och vad den kan bero på. När fick du känslan? Vad var det för känsla? Vad beror det på?
 
Vanligaste känslorna eller rektionerna är: Svettning, hjärtklappning, ökad stresskänsla, andingssvårigheter m.m
 
Många av symptomer kanske många vet om att dom får ibland, men frågan är om alla vet varför?

Kommentera här: